štvrtok 27. septembra 2012

Domáce musli

Už nejaký ten piatok sa zaujímam o zdravé varenie+všetko s tým spojené. Nie preto,že je to ,,IN,, ale preto lebo to vyhovuje mojej postave,mojmu tráveniu a dokonca aj mojmu presvedčeniu.Predstava že by som mala zomrieť na rakovinu hrubého čreva,alebo žiť s cukrovkou ma vždy desila.Aj v mojej rodine sa zdedili zlé stravovacie návyky.Ale dnes,keď už mám svoju domácnosť je to iné.Teraz sa papká to,čo ukuchtím ja(ešteže). Týmto vám v žiadnom prípade nechcem tvrdiť,že som v zdravom stravovaní odborník-to v žiadnom prípade.Len som si o tom naštudovala toľko,aby som vedela to,čo k svojmu životnému štýlu potrebujem. Postupne sem budem pridávať moje receptíky,ktoré vznikajú v mojej kuchyni a vždy do nich vkladám aj kúsok zo seba(viete čo tým myslím) :)
Takže prvý receptík o ktorý sa chcem s vami podeliť,je výroba domácich musli tyčiniek.




Potrebujeme na ne (4 kusy):                                                
30g masla
100g medu
150g obyčajných ovsených vločiek
50g chrumkavých ovsených vločiek
30g nasekaných lieskových orechov
30g slnečnicových jadierok
30g sušených sliviek,hrušiek,marhúľ a hrozienok

Postup:
Rozpustíme maslo+med v hrnci. Ovsené+chrumkavé vločky,orechy a slnečnicové semienka zmiešame,vložíme do hrnca s maslom a medom a dozlatista opražíme.Pridáme nakrájané sušené ovocie.Plech vystelieme papierom na pečenie,rozprestrieme naň masu a pri 150 stupňoch pečieme 10-15 minút.Ešte teplé nakrájame.V dobre uzavretej nádobe zostanú po dlhý čas chrumkavé a trvácne.
Ja robím tyčinky z troj,niekedy štvor-násobnej dávky. Brávam si ich všade.Dobre poslúžia či už ako raňajky,desiata alebo len tak-ako maškrta.
Dobrú chuť!


2 komentáre:

  1. Vypadá to super! Možná ještě namísto másla použít něco dietnějšího...?

    WorldByBella

    OdpovedaťOdstrániť
  2. to musím vyskúšať :) musli tyčinky mám rada, ale desí ma zloženie :D

    OdpovedaťOdstrániť

Moje milé komentáre