utorok 19. marca 2013

1x rukola -> 2x inak

Nie každého baví variť.Nie každého baví vyvárať(stráviť pri varení pol dňa :D). Ja mám varenie vcelku rada,no musím presne vedieť čo chcem variť a mať na to všetky potrebné suroviny. V zásade sa vždy držím receptu,no vždy tam niečo v surovinách pozmením,popr.vylepším nejakou surovinou. Vyhľadávam a upredňostňujem recepty zdravej kuchyne a nie zdĺhavé na prípravu. No musia byť CHUTNÉ! A verte mi,že zdravé jedlá sú chutné. Len treba vedieť ako na ne.
Poznáte rukolu? Ak vám táto zelená,púpavu pripomínajúca zelinka nič nehovorí,skúste jej dať zelenú a vyskúšajte ju  pripraviť podľa týchto receptov.

1.Rukolový Šalát s cviklou a mozzarellou
1/2 vaničky rukoly (kúpená v Lidli)
1 stredne veľká cvikla (Terno-Jednota)
1 ks Mozzarella
1 PL balzamico ocot
1 PL umeocot (BIOobchod)
Olivový olej
Morská soľ

Cviklu dáme variť(varí sa dosť dlho,podľa veľkosti). Priebežne picháme vidličkou-ak je mäkká,vodu zlejeme a necháme chvíľu vychladnúť.Ošúpeme a nastrúhame na hrubom strúhadle. Pridáme rukolu,rozdrobíme mozzarellu,prelejeme ol.olejom,umeoctom a balzamicom.Podľa chuti dosolíme. Podávame s celozrnným chlebom, rožkom,alebo domácimi špaldovými žemličkami.


2.Cestoviny s rukolou a tuniakom
300-400g cestovín
1/2 vaničky rukoly
1 konzerva tuniaka (v ol.oleji alebo vo vlastnej šťave)
Olivový olej
cibuľa
cesnak 
Balkánsky syr
Rajčiny


Nadrobno nakrájanú cibuľu a cesnak chvíľku smažíme na ol.oleji. Postupne pridávame tuniaka,cestoviny,rajčiny,rukolu a balkánsky syr. Mierne prehrejeme a podávame.
Mňamka!

Máte rady rukolu?




9 komentárov:

  1. mnaam uzasne vyzeraju :)

    http://eeverywomen.blogspot.sk/ pozývam na novy blog :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ja som ju ochutnala asi 3x, prvy raz ze hm, co na tom vidia vsetci je to horke, druhy krat som mala nejake stastie, lebo horkost som vobec necitila, a treti krat zase horke...takze ju nevyhladavam:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Urcite zalezi aj na sposobe akym ju pripravis. V mojom prevedeni horkost neucitis ;o)

      Odstrániť
  3. mňam ten cviklový šalát sa mi páči :)

    OdpovedaťOdstrániť

Moje milé komentáre